Ai vândut mașina?
VEZI MAI JOS CE SĂ FACI DACĂ PRIMEȘTI AMENDA PENTRU LIPSA ROVINIETEI!
Iată ce trebuie să faci cu asigurarea ta RCA
RCA-ul urmează soferul ,nu mașina.
În cazul vânzarii sau cumpărarii unui vehicul, tot mai multe persoane se întreabă cum este corect să procedeze cu asigurarea RCA.
Oare mai este valabilă polița de asigurare RCA a vechiului proprietar și pentru cât timp? Când trebuie să încheie asigurarea RCA noul proprietar?
După încheierea actului de vânzare-cumpărare și eliberarea certificatului fiscal (ștampila Direcției de Taxe și Impozite Locale ) se va înmana cumpăratorului actele mașinii cu mențiunea pe talon a înstrăinării (DOAR DĂCĂ SUNTEȚI PROPRIETAR ÎN TALON) dar și o COPIE a asigurării RCA valabile în momentul vânzării.
De ce o COPIE ?
Pentru ca acesta să poată circula cu mașina câteva zile până când acesta își va înregistra achiziția la Direcția de Taxe și Impozite Locale ,urmată de achiziționarea poliței RCA pe numele acestuia în vederea înmatriculării.Conform legii ,noul proprietar este obligat să transcrie dreptul de proprietate în termen de 90 de zile ,de la data cumpărarii.
În calitate de asigurat pe polița RCA în vigoare, vă puteți recupera suma aferentă perioadei rămase până la expirarea asigurării respective,iar pentru acest lucru aveți nevoie de polita RCA in ORIGINAL.
ATENȚIE!! Restituirea diferenței de primă a asigurării RCA este permisă numai dacă nu s-au plătit sau nu se datorează despăgubiri pentru evenimente produse în perioada de valabilitate a asigurării RCA.
Documente necesare restituirii diferenței de primă:
◘Asigurat persoană fizică
► Copie C.I
►Polița RCA în original și chitanța primei de asigurare
► Procesul verbal de scoatere din evidență (de la organul fiscal)
► Documentul de vânzare-cumpărare sau certificat de radiere de la Poliție (copie)
► Extras de cont
► Cerere tipizată
◘Asigurat persoană juridică
►Împuternicire firmă
►Copie C.I persoana împuternicită
►Polița RCA în original și chitanța primei de asigurare
► Procesul verbal de scoatere din evidență (de la organul fiscal)
► Factura de vânzare sau certificat de radiere de la Poliție (copie)
► Extras de cont
► Cerere tipizată
Ce să faci dacă ți-ai vândut mașina, dar primești amenzi pentru lipsa rovinietei?
CNAIR SA nu are niciun drept in aplicarea sanctiunilor altor persoane, decat celor inscrise in certificatul de inmatriculare ca detinatori sau ca utilizatori in baza unui drept legal.
In aceasta situatie, puteti formula o contestatie la procesul verbal emis, in termen de 15 zile de la data comunicarii acestuia, conform celor inscrise in procesul verbal primit.
Acest lucru se datoreaza faptului ca in urma vanzarii vehiculului noul proprietar nu a efectuat transcrierea dreptului de proprietate asupra vehiculului in termenul prevazut de legislatia in vigoare (Ordinul Ministerului Administratiei si Internelor nr. 1501/2006 privind procedura inmatricularii, inregistrarii, radierii si eliberarea autorizatiei de circulatie provizorie sau pentru probe a vehiculelor, cu modificarile si completarile ulterioare). Din acest motiv, in evidentele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor, figurati in continuare ca si detinator al vehiculului, iar in cazul utilizatorilor romani (persoanele fizice sau juridice inscrise in certificatul de inmatriculare, care au in proprietate sau care, dupa caz, pot folosi in baza unui drept legal vehicule inmatriculate in România) responsabilitatea achitarii rovinietei revine in exclusivitate acestora.
Totodata, va puteti adresa Serviciului public comunitar regim permise de conducere si inmatriculare a vehiculelor, in a carui raza de competenta a fost inmatriculat vehiculul, in vederea depunerii unei notificari cu privire la instrainarea vehiculului. Notificarea trebuie sa fie insotita de copii de pe documentele justificative (contract de vanzare-cumparare, certificat de radiere fiscala pentru vehiculul in cauza).